Aberdeen hyr ut 2.400 kvadratmeter till Dollarstore i Östersund

Aberdeen fastighetsfond Sverige har tecknat avtal med Dollarstore vid Storsjö strand. Butiken omfattar 2.396 kvm och har MAX och Östersunds resecentrum som närmaste grannar. Dollarstore planerar att öppna 1 juli.

Denna uthyrning är det senaste steget i Aberdeens långsiktiga plan för utveckling och förädling av fastighetsbeståndet i Storsjö strand.

- Vi är mycket glada över att Dollarstore har valt att etablera sig hos oss. Butiken är det perfekta komplementet till det existerande utbudet i Storsjö strand med aktörer som Willy:s, Överskottsbolaget och Granngården. Dollarstore är även en viktig pusselbit inför framtiden då vi för närvarande planerar utformningen av Storsjö torg. Torget ska bli det naturliga centrumet för Söder och Storsjö strand med ett väl avvägt utbud av service och volymhandel säger Torbjörn Wallin, fastighetsutvecklare på Aberdeen Asset Management.

Fastighetsbeståndet i Storsjö strand förvärvades år 2007 av Aberdeens Fastighetsfond Sverige. Storsjö strand, som ligger idylliskt vid Storsjön, är ett av Östersunds framtidsområden med planer på en sjönära bostadsbebyggelse i kombination med hotell, handel och kontor.

Kontaktpersoner:

Jens Linderstam, Chef Fastighetsutveckling och Uthyrning, 08-412 86 18, jens.lindenstam@aberdeen-asset.com

Torbjörn Wallin, Fastighetsutvecklare, 08 – 412 73 07, torbjorn.wallin@aberdeen-asset.com

Lena Ellertsson, Marketing and Communications Manager, 08 – 412 73 23, lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Om Aberdeen Fastighetsfond Sverige
Aberdeen Fastighetsfond Sverige har en balanserad, väldiversifierad och aktivt förvaltad profil och är strukturerad som en öppen fond med en målvolym på upp emot 5 miljarder kronor i totalt kapital. Fondens allokeringsstrategi syftar till att generera en stabil löpande avkastning och långsiktig värdetillväxt till institutionella investerare.

Aberdeen Asset Management är en oberoende global kapitalförvaltare noterad på Londonbörsen sedan 1991. Koncernen har 30 kontor i 23 länder och över 1 800 anställda. Bolagets förvaltningsvolym uppgår till ca 2 000 miljarder kronor.
Aberdeen förvaltar cirka 250 miljarder kronor i fastighetstillgångar genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 30 miljarder i Sverige.

Den svenska fastighetsverksamheten har bytt namn till Aberdeen Asset Management Sweden AB.
Bolaget hette tidigare Aberdeen Property Investors AB.
www.aberdeen-asset.se