Aberdeen hyr ut 4 000 kvadratmeter i expansiva Marievik

Aberdeens Pan-Nordiska fastighetsfond har tecknat avtal med Upplysningscentralen, UC, avseende ca 4 000 kvadratmeter kontor på Årstaängsvägen i Marievik. Avtalet innehåller en option på upp till ytterligare 800 kvm och har en löptid över sex år.

UC sitter sedan tidigare i andra lokaler i området och väljer nu åter igen Marievik för sitt nya kontor.

-    Vi är övertygade om av lokalerna kommer att uppfylla våra behov som innebär närhet till våra kunder, kommunikationer och möjlighet att skapa en modern öppen kontorslösning, säger Anders Hugosson, vd på UC.

-    UC är ett i raden av stora företag som valt att etablera sig i Marievik och efterfrågan på lokaler i området är stark. Marievik utgör ett attraktivt alternativ för företag som söker effektiva lokaler i citynära läge med goda kommunikationer, säger Erik Skalin, uthyrningschef på Aberdeen Asset Management.

Aberdeen arbetar aktivt med att utveckla Marieviksområdet som helhet. Under maj månad påbörjades ett planarbete tillsammans med Stockholm stad som syftar till att skapa en levande miljö i området med en blandning av kontor, bostäder och närsevicebutiker.

Aberdeen Pan-Nordiska fonds fastighetsbestånd i Marievik består av ca 70 000 kvadratmeter kontor och butikslokaler som förvärvades 2008.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Skalin
Uthyrningsansvarig, Aberdeen Asset Management
E-post: erik.skalin@aberdeen-asset.com

Eva Enochsson
Asset Manager, Aberdeen Pan-Nordic Property Fund, Sverige
E-post: eva.enochsson@aberdeen-asset.com

Lena Ellertsson
Marketing and Communications Manager, Aberdeen Asset Management
E-post: lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Aberdeen Asset Management förvaltar kunders kapital inom fyra tillgångsklasser: aktier, räntebärande värdepapper, fastigheter

och alternativa investeringar. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen över 200 miljarder kronor (€23.7 miljarder*) i form av fastighetsfonder och förvaltningsuppdrag åt institutionella kunder. Fastighetsinvesteringarna hanteras av ca 300 medarbetare på kontor i 11 europeiska länder, samt i Singapore och Philadelphia.
I Sverige förvaltar Aberdeen fastighetstillgångar om ca 30 miljarder kronor fördelat på ca 300 fastigheter. Bolaget har ca 90 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
(* 30 juni 2011)
www.aberdeen-asset.se