Aberdeen hyr ut till COS på Biblioteksgatan

Aberdeen Asset Management har hyrt ut hörnlokalen i SEB Trygg Livs fastighet Skären 4 på Biblioteksgatan 3 till COS.

COS etablerar en fullkonceptsbutik på Biblioteksgatan, som blir deras första butik i Sverige. Butiken är planerad att öppna sommaren 2011.

- Vi är mycket glada över att få COS som ny hyresgäst och är övertygade om att de kommer att stärka Biblioteksgatans attraktivitet, säger Jens Linderstam, som ansvarar för retail och fastighetsutveckling på Aberdeen Asset Management.

COS är ett premiumkoncept med fokus på design och kvalitet som ägs av H&M. COS har idag 35 butiker i världen, bland annat i London, Paris och Berlin.

Kontaktpersoner:

Jens Linderstam
Chef uthyrning & fastighetsutveckling, Aberdeen Asset Management
E-post: jens.linderstam@aberdeen-asset.com

Marita Loft
Head of Real Estate Investment Management, SEB
E-post: marita.loft@seb.se

Lena Ellertsson,
Marketing and Communications manager, Nordic region
E-post: lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Om Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv
Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv äger fastigheter i Sverige och London som en del av sin investeringsportfölj. I Sverige äger företaget 72 fastigheter med en total uthyrbar yta på mer än 500 000 kvm och ett totalt ungefärligt värde av 17,6 miljarder kr. Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv har som strategi att långsiktigt äga och utveckla sina fastigheter. Därför prioriteras satsningar för en hållbar utveckling och förnyelse av fastigheterna. Som ett led i det arbetet har Aberdeen Asset Management fått förtroendet att förvalta Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Livs svenska fastighetsbestånd. Tillsammans möter vi de önskemål våra hyresgäster har och strävar efter goda och långsiktiga relationer. Vår gemensamma målsättning är att skapa goda förutsättningar för våra hyresgästers verksamhet.

Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 250 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 23 miljarder kronor i Sverige.

www.aberdeen-asset.se