Aberdeen hyr ut till Design House Stockholm vid Norrmalmstorg

Aberdeen Asset Management har hyrt ut 906 kvm till Design House Stockholm i SEB Trygg Livs fastighet Skären 6 vid Norrmalmstorg i Stockholm.

Design House Stockholm öppnar inom kort sin nya flaggskeppsbutik och huvudkontor på Norrmalmstorg 16.

- När vi sökte en ny och större plats för Design House Stockholms utökade kollektion, sökte vi ett läge som var i full harmoni med vårt varumärke som ska spegla det bästa av skandinavisk design. Ett läge där vi också kunde få vårt huvudkontor i direkt anslutning till vår butik, säger Anders Färdig, VD på Design House Stockholm.

- Design House Stockholm kommer att bidra starkt till områdets designutbud och är en mycket intressant del i utvecklingen av Norrmalmstorg och Biblioteksstan, säger Jens Linderstam, som ansvarar för retail och fastighetsutveckling på Aberdeen Asset Management.

Det handelsstråk som sträcker sig längs Biblioteksgatan och kringliggande shoppinggator benämns Biblioteksstan och är under utveckling i en gemensam satsning från fastighetsägarna i området.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jens Linderstam
Chef retail & fastighetsutveckling, Aberdeen Asset Management
E-post: jens.linderstam@aberdeen-asset.com

Marita Loft
Head of Real Estate Investment Management, SEB
E-post: marita.loft@seb.se

Anders Färdig
VD, Design House Stockholm
E-post: info@designhousestockholm.com

Lena Ellertsson
Marketing and Communications Manager, Nordic region, Aberdeen Asset Management
E-post: lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv äger fastigheter i Sverige och London som en del av sin investeringsportfölj. I Sverige äger företaget 72 fastigheter med en total uthyrbar yta på mer än 500 000 kvm och ett totalt ungefärligt värde av ca 18 miljarder kronor. Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv har som strategi att långsiktigt äga och utveckla sina fastigheter. Därför prioriteras satsningar för en hållbar utveckling och förnyelse av fastigheterna. Som ett led i det arbetet har Aberdeen Asset Management fått förtroendet att förvalta Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Livs svenska fastighetsbestånd. Tillsammans möter vi de önskemål våra hyresgäster har och strävar efter goda och långsiktiga relationer. Vår gemensamma målsättning är att skapa goda förutsättningar för våra hyresgästers verksamhet.

Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 200 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 30 miljarder kronor i Sverige.   www.aberdeen-asset.se