Aberdeen hyr ut till KONE i Det Vita Huset vid Danvikstull

Aberdeen Asset Management har hyrt ut 1 100 kvm till KONE i SEB Trygg Livs fastighet Det Vita Huset vid Danvikstull i Stockholm. KONE samlokaliserar tre av sina operativa citykontor i Stockholm till ett gemensamt kontor i de nya lokalerna.

- Vi är glada över att kunna erbjuda en bra lösning för KONE utifrån deras önskemål och verksamhet. Det Vita Huset har moderna och flexibla lokaler samt mycket goda parkeringsmöjligheter i anslutning till Stockholms genomfartsleder, säger Erik Skalin, uthyrningsansvarig på Aberdeen.

Fastighetsägaren SEB Trygg Liv har satsat på en modernisering av Det Vita Huset som ursprungligen är en industrifastighet från 1980. Huset har genomgått en total ombyggnad och anpassats till kontorsverksamhet. Moderniseringen av huset har bland annat inneburit en ny fasad och entréer samt uppgraderade innemiljöer och teknisk standard. Samtidigt har även logistiken i huset förbättrats.

KONEs ombud vid förhandlingarna var DTZ.

Läs mer om Det Vita Huset på www.detvitahuset.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Skalin
Uthyrningsansvarig, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-412 86 84 E-post: erik.skalin@aberdeen-asset.com

Marita Loft
Head of Real Estate Investment Management, SEB
Tel: 08-788 60 41 E-post: marita.loft@seb.se

Lena Ellertsson,
Marketing and Communications Manager, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-4127323 E-post: lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv äger fastigheter i Sverige och London som en del av sin investeringsportfölj. I Sverige äger företaget 72 fastigheter med en total uthyrbar yta på mer än 500 000 kvm och ett totalt ungefärligt värde av ca 17 miljarder kronor. Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv har som strategi att långsiktigt äga och utveckla sina fastigheter. Därför prioriteras satsningar för en hållbar utveckling och förnyelse av fastigheterna. Som ett led i det arbetet har Aberdeen Asset Management fått förtroendet att förvalta Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Livs svenska fastighetsbestånd. Tillsammans möter vi de önskemål våra hyresgäster har och strävar efter goda och långsiktiga relationer. Vår gemensamma målsättning är att skapa goda förutsättningar för våra hyresgästers verksamhet.

Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 210 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 30 miljarder kronor i Sverige.   www.aberdeen-asset.se