Aberdeen omförhandlar 5 200 kvadratmeter i Marievik

Aberdeens Pan-Nordiska fond och ISS har tecknat ett nytt femårigt hyresavtal avseende 5 200 kvadratmeter kontor i fastigheten Marievik 23.

Omförhandlingen är ett viktigt led i Aberdeens strategi att ytterligare sänka vakansgraden i området. Sedan förvärvet 2008 har vakansgraden mer än halverats i fondens fastighetsbestånd i Marievik på ca 70 000 kvadratmeter.

- Vi är mycket glada att kunna erbjuda ISS effektiva sammanhängande ytor i ett attraktivt område. Marievik har utvecklats fantastiskt de senaste åren, den utökande servicen vid Liljeholmen tillsammans med de goda kommunaktionerna gör att efterfrågan på lokaler i våra fastigheter ökar markant säger Eva Enochsson, Asset Manager på Aberdeen Asset Management.

- ISS har haft sitt huvudkontor i Marievik sedan i början av 1990-talet och vi har sett hur området har utvecklats under denna tid. Marievik och vårt kontor är i dag mycket uppskattat av såväl våra anställda som besökare. Det löpande samarbetet med Aberdeen fungerar också bra och vi är därför glada att ha kunnat teckna en förlängning av hyresavtalet säger Magnus Åkerhielm, Ekonomidirektör på ISS.

Eva Enochsson, Asset Manager,
08-412 80 63, eva.enochsson@aberdeen-asset.com

Lena Ellertsson, Marketing and Communications Manager,
08–412 73 23, lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Aberdeen Asset Management är en oberoende global kapitalförvaltare noterad på Londonbörsen sedan 1991. Koncernen har 30 kontor i 23 länder och över 1 800 anställda. Bolagets förvaltningsvolym uppgår till ca 2 000 miljarder kronor.  Aberdeen förvaltar cirka 250 miljarder kronor i fastighetstillgångar genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 24 miljarder i Sverige.

Den svenska fastighetsverksamheten har bytt namn till Aberdeen Asset Management Sweden AB.
Bolaget hette tidigare Aberdeen Property Investors AB.