Provinsfastigheter säljer fastigheten Norrtälje 15 i Stockholm

Aberdeen säljer på uppdrag av Provinsfastigheter fastigheten Norrtälje 15 på Engelbrektsgatan 9-11 i Stockholm.  Köpeskillingen är 165 miljoner kronor. Fastigheten inrymmer 2 501 kvm kontor och är fullt uthyrd.

Aberdeen har ett helhetsuppdrag att förvalta Provinsfastigheters fastighetsportfölj och bolag i Sverige. Uppdraget omfattar totalt fastighetstillgångar om ca 2,7 miljarder kronor fördelat på ca 65 fastigheter med tyngdpunkt i Mellansverige. Fastighetsportföljen består av lika delar bostäder och kommersiella fastigheter.

-     Försäljningen av Norrtälje 15 genomförs som ett led i affärsplanen, att efter att ha uppnått målen för fastighetens driftnetto realisera fastighetens värde. Portföljen innehåller ytterligare ett antal fastigheter med samma förutsättningar. Vi utvärderar försäljning av även dessa säger Magnus Kenning, transaktionsansvarig på Aberdeen.

Tenzing och MAQS har varit Aberdeens rådgivare vid försäljningen.

Magnus Kenning
Transaktionsansvarig, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-412 86 33, 070-279 33 24
E-post: magnus.kenning@aberdeen-asset.com