abinitio visar nya ljudabsorbenter på Stockholm Furniture Fair

Report this content

En behaglig ljudmiljö efterfrågas alltmer och många skolor och arbetsplatser har en dålig ljudmiljö som påverkar trivsel och prestation. Under Stockholm Furniture Fair kan du se lösningar som är både effektiva och snygga. Vi visar vi lösningar för bättre ljudmiljöer med ljudabsorbenter för tak, vägg och golv. Vår monter (AG:49) ligger vid Designbaren och vi ser fram emot att träffa dig på mässan!

Bra ljudmiljö med våra inredningsabsorbenter
Att en behaglig ljudmiljö efterfrågas alltmer är säkerligen ingen nyhet för dig. Många vistas dagligen i skolor och på arbetsplatser där en dålig ljudmiljö påverkar trivsel och prestation. Men nu finns det lösningar som är både snygga och effektiva.

Vi finns i monter AG:49 på Stockholm Furniture Fair
Under mässan visar vi olika lösningar för bättre ljudmiljöer i form av ljudabsorbenter för tak, vägg och golv. För alla er som väntat på Cullus i svart är ett besök i vår monter ett måste. Vi presenterar nu Cullus i nya färger. Vår monter (AG:49) ligger vid Designbaren och vi ser fram emot att träffa dig på mässan!

Om abinitio och det ljudabsorberande materialet Cullus
abinitios produkter ger bättre ljudmiljöer med ljudabsorbenter i form av paneler, skärmväggar, väggabsorbenter och fritt hängande skulpturala former.

Våra produkter bygger på det unika materialet Cullus, en ljudabsorberande textil som kombinerar funktion och flexibilitet med estetik. Materialet är skapat ur forskning på Textilhögskolan I Borås för användning i offentliga miljöer och är genom sitt enkla användningssätt också mycket lämplig att använda för att förbättra ljudmiljön i befintliga lokaler med akustikproblem.

Cullus ger en känsla av visuell mjukhet samtidigt som materialets egenskaper fångar uppt besvärande eko. Cullus har uppmätts mycket goda akustikegenskaper i förhållande till sin vikt och tjocklek. Cullus är stickat i flamhärdigt garn och möter kraven på brandsäkerhet för offentliga miljöer. Materialet kan dessutom maskintvättas i 30 grader.

abinitio, Kronängsvägen 3, 513 70 Borgstena, 070 - 733 29 27, www.abinitio.se

Taggar: