Ajax möter Djurgården i en vänskapsmatch anordnad av ABN AMRO och Alfred Berg.

Report this content

Ajax möter Djurgården i en vänskapsmatch anordnad av ABN AMRO och Alfred Berg. Alfred Berg har nyligen adderat ABN AMRO-gruppens sköld till sin logotyp. Som ett led i aktiviteterna kring den gemensamma bankgruppens identitet kommer ABN AMRO och Alfred Berg att anordna en vänskapsmatch i fotboll mellan den holländska storklubben Ajax och de svenska mästarna Djurgården. Vänskapsmatchen går av stapeln på Stockholms Stadion den 14 oktober 2003. Matchen är finalen på det nordiska heldagsseminarium som ABN AMRO och Alfred Berg arrangerat för kunder med fokus på de affärs- och finansindustrifrågor som kommer att påverka företag i såväl Norden som i övriga Europa. Enligt Robin Ahlström, koncernchef i Alfred Berg, kommer matchen att på ett underhållande sätt bidra till att åskådliggöra Alfred Bergs tillhörighet inom ABN AMRO. "Vi har under en lång tid arbetat med den här aktiviteten. Fotbollsmatchen under nästa vecka kommer att utgöra kulmen i aktiviteterna kring Alfred Bergs byte av logotyp. Den nya logotypen illustrerar på ett tydligt sätt det som gör oss unika på den nordiska marknaden, vårt lokalt starka varumärke i kombination med en tydlig markering av vår tillhörighet i den breda internationella kompetensen som finns inom ABN AMRO". ABN AMRO har varit Ajax huvudsponsor under 13 år. Det är denna nära relation som har gjort den här speciella vänskapsmatchen möjlig. En del av intäkterna från biljettförsäljningen kommer att doneras till World Childhood Foundation. - - - Press enquiries: Johan Tyrenius (Stockholm) +46 8 57 23 58 00 eller Steven Blaney (London) +44 20 7678 8270 Alfred Berg är en av de ledande investmentbankerna i Norden. Vår kombination av lokal närhet och det globala nätverkets möjligheter gör det möjligt att erbjuda finansiella lösningar av högsta kvalitet. Vi tillhandahåller finansiell kompetens av världsklass och ett integrerat utbud av lokala och globala produkter, kombinerat med kvalificerad kundservice. Idag utgör vi den nordiska delen av ABN AMRO och delar kunskap, expertis och produktutbud med ABN AMROs globala nätverk. Alfred Berg är därmed den enda globala investmentbanken med en stark lokal närvaro i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Alfred Berg är verksamt inom två separata affärsområden: Wholesale Clients och Asset Mangement. Wholesale Clients erbjuder tjänster inom Corporate Finance och Equities, Financial Markets och Working Capital, varav de två sistnämnda verksamhetsområdena under varumärket ABN AMRO. Alfred Berg Asset Management erbjuder en kombination av globala och lokala produkter, diskretionär portföljförvaltning och fondförvaltning tillsammans med en stark lokal kundservice. Portföljförvaltarna är fördelade på samtliga viktiga globala marknader. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00070/wkr0002.pdf