Thomas Åkerman ny chef för Alfred Berg Corporate Finance Sverige

Report this content

Thomas Åkerman ny chef för Alfred Berg Corporate Finance Sverige Thomas Åkerman har utsetts till chef för Corporate Finance Stockholm inom Alfred Berg Fondkommission AB. Närmast kommer Thomas Åkerman från AB Novestra där han varit VD sedan hösten 2000. Thomas Åkerman var under åren 1993-2000 Director på Corporate Finance-avdelningen inom Enskilda Securities i Stockholm. Där var han bland annat projektansvarig för en rad större M&A-transaktioner, såsom samgåendet mellan Astra och Zeneca. Före tiden på Enskilda arbetade Thomas Åkerman inom Enskilda Strategy M&A-consulting, där han också var grundare och partner. Han var dessutom verksam inom Nordic Management, ett management-konsultbolag inriktat på omstrukturering av industrikonglomerat. Thomas Åkerman kommer till Alfred Berg med en mycket gedigen erfarenhet av företagsförvärv och överlåtelser, säger Robin Ahlström, koncernchef på Alfred Berg. Hans uppgift blir bland annat att ytterligare stärka och bredda Alfred Bergs kundbas i svenskt näringsliv. Alfred Berg är den nordiska investmentbanken inom ABN AMRO, en av världens ledande banker, med verksamhet inom värdepappershandel, analys, corporate finance och kapitalförvaltning. Alfred Berg är representerat på de nordiska finansmarknaderna och erbjuder en kombination av lokal expertis och heltäckande global service. För ytterligare information: Robin Ahlström, CEO Alfred Berg och funktionschef för Corporate Finance Norden +358 9 2283 2763 eller Ulf Strömsten, verkställande direktör Alfred Berg Fondkommission AB 08-723 6026 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/14/20020614BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/14/20020614BIT00810/wkr0002.pdf