Alfred Berg samlas under namnet ABN AMRO

Alfred Berg och ABN AMRO:s nordiska verksamhet har i dag samlats under namnet ABN AMRO. Det bekräftar ABN AMRO:s engagemang i Norden och förenklar produktutbudet till de nordiska kunderna.

David Woods, Country Executive: ”Vår unika kombinationen av lokal närvaro och globalt expertkunnande skiljer ut oss från konkurrenterna. Det ger våra nordiska kunder tillträde till marknader över hela världen samtidigt som de behåller starka bankrelationer i hemlandet.” Christer Wachtmeister, som leder kapitalförvaltningen i Sverige: ”ABN AMRO:s kunder bistås av team med global finansiell expertis som stöds av kolleger runtom i världen. Vi vill att våra kunder ska kunna dra fördel av de samlade erfarenheterna och kunskaperna hos våra medarbetare i Asien, Europa och Nord- och Sydamerika.” Namnbytet från Alfred Berg SE till ABN AMRO Securities (Nordics) SE och Alfred Berg Kapitalförvaltning AB till ABN AMRO Kapitalförvaltning AB sker samtidigt som ABN AMRO:s besättning avslutar Volvo Ocean Race i Göteborg. Bra lagarbete är av avgörande betydelse för att lyckas i den mest utmanande seglartävlingen i världen. På samma sätt strävar ABN AMRO efter ett bra lagarbete inom sitt globala nätverk för att leverera ett förstklassigt produktutbud i Norden och resten av världen. ABN AMRO:s två VO70-båtar går i mål i Göteborg den 17 juni. ABN AMRO ONE säkrade totalsegern i tävlingen redan när båten korsade mållinjen i Portsmouth. Båtarna är nu på väg från Rotterdam.