Abou levererar e-tjänsteplattformen Automaten till Fagersta kommun

Report this content

Stockholm, 7 juli 2016 – Fagersta kommun har valt Abous produkt, e-tjänsteplattformen Automaten, som verktyg för kommunens digitalisering av dialogen med medborgare, föreningar och företag.

Automatens moderna verktyg för att skapa och arbeta med e-tjänster ger goda förutsättningar för ökad tillgänglighet och snabbare handläggning av kommunal service. Nu har ytterligare en av Sveriges kommuer anslutet sig till Abous e-tjänsteplattform.

Leveransen omfattar förutom grundfunktionerna även stöd för att koppla e-tjänster mot betalningstjänster, bokningsfunktion och en koppling mot Fagersta kommuns integrationsplattform. Funktionerna ger bra stöd för att automatisera hanteringen av de ärenden som initieras genom kommande e-tjänster.

-        Självklart är det roligt med fler kunder till vår e-tjänsteplattform Automaten. Genom Fagersta kommun så är vi nu mer än 55 svenska kommuner som använder Automaten för sina e-tjänster. Det ger väldigt fina förutsättningar för kommunerna att sinsemellan dela sitt arbete och erfarenheter med digitalisering genom e-tjänster, säger Carl-Johan Ahde, vd Abou AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carl-Johan Ahde, VD Abou AB
Tel: +46 (0)707 70 57 17, e-post: carl-johan.ahde@abou.se

Om Abou
Abou utvecklar innovativa IT-lösningar med Lean som en stor inspirationskälla. Vi kombinerar ny
teknik, verksamhetsutveckling och design för att skapa enkla, intuitiva och visuella produkter som engagerar och skapar nyfikenhet i organisationer.

Vår kärnprodukt heter Automaten – en standardiserad e-tjänsteplattform som används av ett 50-tal kommuner i Sverige. Den har vi utvecklat tillsammans med våra kunder, precis som våra andra produkter. Vi tror att det blir bäst så – att placera oss ute i verksamheten och förstå hur våra kunder arbetar, för att sedan bygga riktigt vassa IT-lösningar som skapar ett högt värde.

Abou AB är en del av Addnode Group AB som 2015 omsatte 1900 MSEK och är noterat på NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Genom Fagersta kommun så är vi nu mer än 55 svenska kommuner som använder Automaten för sina e-tjänster. Det ger väldigt fina förutsättningar för kommunerna att sinsemellan dela sitt arbete och erfarenheter med digitalisering genom e-tjänster.
Carl-Johan Ahde, vd på Abou AB