Nyköpings och Oxelösunds kommun har valt Abous Automaten som deras e-tjänsteplattform

Stockholm, den 16 december 2015

Nyköpings och Oxelösunds kommun har valt att samverka och kommer att använda Automaten som deras gemensamma e-tjänsteplattform. En gemensam plattform innebär att medborgarna får tillgång till flera e-tjänster och kommunerna får en lägre kostnad. Kommunerna har också en större möjlighet att hjälpa varandra kring arbetet att ta fram nya e-tjänster.

Förväntningarna på Automaten med tillhörande verktyget E-tjänstebyggaren är att snabbt och effektivt kunna bygga samt publicera funktionella e-tjänster för kommunernas medborgare och företag. Förutsättningarna är på plats, så nu är det upp till oss säger Peter Palmebäck, IT-chef på Nyköpings kommun.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl-Johan Ahde, VD Abou AB
Tel: +46 (0)707 70 57 17, e-post: carl-johan.ahde@abou.se

Om Abou
Abou utvecklar innovativa IT-lösningar med Lean som en stor inspirationskälla. Vi kombinerar ny
teknik, verksamhetsutveckling och design för att skapa enkla, intuitiva och visuella produkter som engagerar och skapar nyfikenhet i organisationer.

Vår kärnprodukt heter Automaten – en standardiserad e-tjänsteplattform som används av ett 50-tal kommuner i Sverige. Den har vi utvecklat tillsammans med våra kunder, precis som våra andra produkter. Vi tror att det blir bäst så – att placera oss ute i verksamheten och förstå hur våra kunder arbetar, för att sedan bygga riktigt vassa IT-lösningar som skapar ett högt värde.

Abou AB är en del av Addnode Group AB som 2014 omsatte 1 599 MSEK och är noterat på NASDAQ OMX Nordic List, Small Cap.

Taggar:

Citat

- Förväntningarna på Automaten med tillhörande verktyget E-tjänstebyggaren är att snabbt och effektivt kunna bygga samt publicera funktionella e-tjänster för kommunernas medborgare och företag.
Peter Palmebäck, IT-chef på Nyköpings kommun