Absalon etablerar kontor i hela Norden

Report this content

Absalon etablerar kontor i hela Norden Absalon Group AB kan i dag meddela att företaget även etablerar kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Efterfrågan på den egenutvecklade B2B- lösningen, Absalution Business Portal Software, är så god att företagets kontor i Stockholm och Malmö inte längre räcker till. Absalon har valt att växa organiskt och expanderar i den mån marknadsbehoven utvecklas. I Helsingfors kommer Absalon att öppna vid årsskiftet. Posten som regionchef tilldelas inom kort. I Oslo är kontoret redan i gång med Thore André Krystad vid rodret. Förhandlingar med nya kunder och tilltänkta partners pågår redan. I Köpenhamn har Flemming Brerup precis startat upp som regionchef. Samtidigt har Absalon redan skrivit avtal med danska DataCompagniet A/S för implementering av Absalution Business Portal Software. DataCompagniet är en av de ledande leverantörerna av hårdvara i Norden och ska använda Absalution som plattform för sin portal mellan anställda, kunder och leverantörer. Därmed kan hela organisationen på ett säkert sätt utbyta information över Internet samt köpa och sälja till varandra - antingen genom auktionsförfaranden eller på traditionellt vis. Absalon kommer att demonstrera Absalution på Internet World, Sollentuna Mässan den 7-9 november vid e-commerce plaza. Pontus Kristiansson, VD Absalon Group AB Tel: +46-40-699 20 70 Mobiltel: +46-701-81 20 72 e-post: pontus.kristiansson@absalon.net Flemming Brerup, regionchef Danmark Absalon Software Systems A/S Kronprinsensgade 13, 3 tr 1114 Köpenhamn K e-post: flemming.brerup@absalon.net Thore André Krystad, regionchef Norge Absalon A/S Gränsen 8, Gnr 207 0159 Oslo e-post: andre.krystad@absalon.net Absalon Oy Urho Kekkonens gata 8 C 00100 Helsingfors e-post: info@absalon.net Absalon Group AB levererar mjukvara och tillhörande tjänster för affärsportaler med integrerad informations-hantering och e-handel. Företaget, som bildades 1996, är en del av engelska Infobank International och utgör dess representation i Norden. Absalon har i dag samarbete med WM-data, Primecorde, Lindhard och Sigma. Egenutvecklade mjukvaran Absalution är i dag den enda webbaserade portalmjukvara som hanterar både informationsutbyte och ekonomiska transaktioner i ett och samma paket. Systemet erbjuder användaren funktionalitet för fullständig kollaboration mellan anställda, kunder och leverantörer. För mer information se www.absalon.net Infobank International är en av världens ledande leverantörer av B2B e- handelsmjukvara globalt. Företaget grundades 1993 och har varit listat på Londonbörsen sedan 1997. Infobanks kunder inkluderar TRW, The UK Government's Buying Agency, Dublin Corporation, National Power, ESAT, BT, och Banner Business Supplies, för att nämna några, såväl som en mängd vertikala marknadsplatser över Internet. Infobanks återförsäljare och ASP-partners inkluderar ICL, ITNET, BT, Alcatel, Parity, Compaq, PWC, KPMG, Sema Group och Royal Bank of Scotland. Infobank består av drygt 250 anställda och företaget finns representerat i åtta länder. För mer information se www.infobankintl.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT00600/bit0002.pdf