Absalon i samarbete med Primecorde om distribution av Absalution

Absalon i samarbete med Primecorde om distribution av Absalution® Framgångarna fortsätter för mjukvaruföretaget Absalon Group AB, som nyligen gick ihop med engelska Infobank. I fredags tecknades partneravtal med Primecorde gällande rätten till försäljning och systemintegration av business to business systemet Absalution®. För Absalon innebär avtalet ytterligare vind i seglen i och med att produkten nu får ännu starkare fotfäste på den skandinaviska marknaden. Primecorde kommer att inleda en kraftig expansion i Sverige under året. Företaget har på senare tid tilldelats en rad fina utmärkelser för sina konsultinsatser gällande affärssystemet Axapta. "Vårt standardsystem Absalution® kan integreras mot de flesta kända affärssystem på marknaden. Kunderna lotsas in i den nya affärslogiken med rekordhastighet" säger produktchef Bo Svensson. "Primecorde har stor erfarenhet av systemintegration av affärskritiska lösningar och en bred kundbas, vilket gör dem till en idealisk partner". "Absalon har i Absalution® en färdig lösning för interaktion mellan anställda, kunder och leverantörer via Internet. I stort sett alla affärsprocesser kan lyftas ut på nätet för direkt åtkomst. Produkten tillför affärsnytta hos alla inblandade direkt", förklarar Christian Mattson, försäljningschef på Primecorde Systemintegration AB. Första gemensamma uppdraget kommer att påbörjas omedelbart. Absalution® visas under Computer World Expo på Stockholmsmässan i Älvsjö 13-15 mars. Besökare hälsas hjärtligt välkomna till Bond Street, monter C24:48. Ytterligare information: Bo Svensson, Product Manager Absalution® Absalon Group AB Tel: 040-699 20 96 Mobiltel: 0701-81 20 96 e-post: bo.svensson@absalon.net www.absalon.net Christian Mattson, Försäljningschef Primecorde Systemintegration AB Tel: 040-691 29 28 Mobiltel: 0709-28 80 72 e-post: christian.mattson@primecorde.com www.primecorde.com Absalon Group AB Absalon grundades 1996. Företaget utvecklar och marknadsför innovativa produkter och tjänster för nätbaserad verksamhet inom B2B-segmentet. Absalon har i dag cirka 40 medarbetare fördelat på kontoren i Malmö, Stockholm och Santa Barbara, USA. Bland kunderna märks bland annat Alfaskop, SEB, Shell och det amerikanska företaget Adizes Institute. Primecorde AB Primecorde ingår i Costumax koncernen, som är en av Skandinaviens ledande leverantörer av verksamhetskritiska IT-lösningar. Kontor finns i Sverige, Norge, Danmark och USA. Koncernen omsätter cirka 400 miljoner norska kronor och har cirka 300 anställda. Primecorde är en av affärssystemleverantören Damgaards (ERP-systemet Axapta) mest framgångrika partners med flera utmärkelser, bland annat tre av fyra förstaplatser under 1999. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00240/bit0002.pdf