Mjukvara från Absalon Group marknadsför Sverige på CeBIT2000

Mjukvara från Absalon Group marknadsför Sverige på CeBIT2000 Vid millenniets första upplaga av en av världens största IT-mässor, CeBIT i Hannover, kommer bland annat åtta av landets tyngsta näringslivskontor, två universitet samt ett tjugotal företag att samlas under ett och samma flagg. Gemensamt ska man i projektet Swedenatcebit.com marknadsföra den nya svenska entreprenörsandan genom en helt ny webbaserad informationsportal. Projektet görs möjligt genom IT-företaget Absalon Groups nya interaktionsverktyg Absalution®. Genom att samla de svenska näringslivskontoren, universitet, Invest in Sweden Agency, AF Utland och lokala företag från regionerna kan media, utställare och andra intressenter enkelt och snabbt hämta all den information om svensk närvaro vid CeBIT de behöver. Tack vare denna flexibla standardlösning kan kommunerna tillsammans utnyttja Internetmediet effektivt och med minsta möjliga administrationskostnader. - Systemet gör att vi i projektet kan kommunicera med varandra på ett smidigt sätt. Jag ser också andra användingsområden av systemet för vår egen del, säger Anders Bergkvist, Malmö Stads Näringslivskontor. Swedenatcebit.com kommer bland annat att kunna erbjuda besökare pressmeddelanden, nyheter, kontaktinfo och annan information som utställarna valt att presentera. Allt är nåbart från samma källa och det enda besökaren behöver är en webbläsare samt uppkoppling till Internet. CeBIT-mässan pågår under en vecka, 24 februari - 1 mars, och då kommer Swedenatcebit att ha en gemensam monter i hall 16, monter D43. Absalon Group har även en egen presentation av Absalution® och den återfinns i hall 2, monter B54. Absalon kommer där att presentera hur Absalution® kan användas även i andra sammanhang, exempelvis inköp, försäljning, marknadsföring, kunskapshantering samt alla former av intranät/extranät. Absalon Group AB Absalon grundades 1996. Företaget utvecklar och marknadsför innovativa produkter och tjänster för nätbaserad verksamhet inom B2B-segmentet. Absalon har i dag 38 medarbetare fördelat på kontoren i Malmö, Stockholm och Santa Barbara, USA. Företaget är inne i en expansiv fas och kommer att presentera mjukvaran Absalution® på IT-mässan CeBIT i februari år 2000. Bland kunderna märks bland annat Alfaskop, SEB, Sydkraft och det amerikanska företaget Adizes Institute. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/15/20000215BIT00740/bit0001.doc Hela meddelandet http://www.bit.se/bitonline/2000/02/15/20000215BIT00740/bit0002.pdf Hela meddelandet