Netrounds vinner internationell utmärkelse för enastående lösning för bredbands-TV

Report this content

Luleå, Sverige, 10 oktober 2011- Absilion tillkännagav idag att Technology Marketing Corporation (TMC) har utsett Netrounds som vinnare av 2011 IPTV Excellence Award.

Netrounds är en världsledande moln-baserad lösning för test och monitorering av IP-nät, med stöd för bredbands-TV, IP-telefoni och företagsapplikationer. Netrounds används idag av omkring 100 kunder och fortsätter i snabb takt att ta marknadsandelar i Europa.

"Vi är oerhört stolta över att Netrounds, som ett moln-baserat system för nätverkstester och övervakning, nu också blir erkänt internationellt av TMC som banbrytande inom området för bredbands-TV, så kallad IPTV", säger Mats Nordlund, vd och en av grundarna av Absilion, företaget bakom Netrounds. "Vi kommer att fortsätta att göra det enkelt för våra kunder att vara stolta över sina nätverk."

"Netrounds har gjort ett betydande intåg på IPTV-marknaden. Genom att tillhandahålla en exceptionell IPTV-lösning har Absilion förtjänat bekräftelse från redaktörerna för INTERNET TELEPHONY, "säger Erik Linask, gruppredaktionschef för TMC. "De har visat framsteg i sin IPTV-lösning och har samtidigt förbättrat sina kunders verksamhet."

"Vi skickar gratulaioner till Absilion för att ha förtjänat en plats på vår elitlista över 2011 års IPTV Excellence Award-vinnare", säger Rich Tehrani, vd för TMC. "Teamet på Absilion har visat sitt engagemang för att förbättra marknadens IPTV-lösningar och förtjänar ett erkännande. Jag ser fram emot framtida innovationer från dem. "

Den fjärde årliga IPTV Excellence Award vinnare presenteras i september 2011 utgåva av INTERNET TELEPHONY.

För mer information, besök http://www.netrounds.com

Om Absilion
Absilion AB är ett privatägt svenskt aktiebolag företag grundat av Mats Nordlund och Marcus Jonsson år 2007. Båda grundarna har tidigare arbetat med forskning och utveckling inom TeliaSonera - Nordens största tele-och bredbandsoperatör. Netrounds lanserades på marknaden under 2009.

Kontakt Absilion:

Mats Nordlund, grundare och vd,

Email: mats.nordlund@absilion.com,

About INTERNET TELEPHONY magazine

INTERNET TELEPHONY has been the IP Communications Authority since 1998™. Launched as a quarterly publication in January 1998, Internet Telephony magazine has been published monthly since October 1998. Internet Telephony provides readers with the best information necessary to learn about and purchase the equipment, software, and services they need to take advantage of Internet telephony. The magazine offers rich content from solutions-focused editorial content to reviews on products and services from TMC Labs. It reaches more than 225,000 readers, including pass-along readers. For more information, please visit www.itmag.com.

About TMC

Technology Marketing Corporation (TMC) is a global, integrated media company helping clients build communities in print, in person, and online. TMC publishes Customer Interaction Solutions, INTERNET TELEPHONY, Unified Communications, InfoTECH Spotlight and Next Gen Mobility, premiering in September 2011, magazines.  TMCnet.com, which is read by two million unique visitors each month, is the leading source of news and articles for the communications and technology industries.

TMC is the producer of ITEXPO, the world’s largest and best-attended IP Communications event. ITEXPO West 2010 was ranked #3 on Trade Show Executive’s Fastest 50 Award List. In addition, TMC runs multiple industry events: 4G Wireless Evolution; Smart Grid Summit; M2M Evolution; Cloud Communications Expo; SIP Tutorial; VIPeering; Business Video Expo; Regulatory 2.0 Workshop, DevCon5: The HTML5 Development Conference; CVx; Digium|Asterisk World; StartupCamp; MSPAlliance, MSPWorld and more!  Visit TMC Events for a complete listing and further information.

For more information about TMC, visit www.tmcnet.com.

TMC Contact:

Jan Pierret