DANSA VAR DU VILL, HUR DU VILL OCH NÄR DU VILL MED NYA ABSOLUT DISCO

Världens mest kända vodka möter världens mest kända danssymbol – diskobollen. ABSOLUT DISCO är en helt ny presentförpackning, skapad som en diskoboll men med formen av en ABSOLUT flaska. Inuti den flaskformade diskobollen hittar man en en-liters ABSOLUT flaska. ABSOLUT DISCO handlar om dans, om att uttrycka sig och framför allt - om att ha kul. Med andra ord en perfekt present att ta med sig till festen. I Sverige kommer ABSOLUT DISCO flaskan att finnas tillgänglig i taxfree-handeln. Inom kort lanseras dessutom webbplatsen absolut.com/disco, utformad av Great Works, där besökarna bland annat kan skapa egna disko moves och ladda upp egna filmer.

– ABSOLUT har en smått legendarisk historia inom kreativ design, både vad gäller flaskans form och våra spännande presentförpackningar, säger Katarina Nielsen, International Marketing Director, V&S Absolut Spirits. Våra kunder gillar att vara en del av samtidskulturen, och ABSOLUT DISCO med den tillhörande hemsidan ger dem en perfekt möjlighet att skapa sin egen version och tolkning av vad disco betyder.

På kampanjsajten www.absolut.com/disco, som nyligen lanserats, kan besökare uppleva hur ABSOLUT tolkar diskobegreppet. Besökarna kan bland annat styra en diskogenerator och spela in sina egna diskofilmer som de sedan kan dela med sig av till sina vänner.

Presentförpackningen ABSOLUT DISCO är tillverkad av exakt 1 000 prismor som alla är formade som den klassiska ABSOLUT VODKA flaskan. Förpackningen öppnas på mitten och inuti återfinner man den välkända ABSOLUT flaskan. Den tomma förpackningen kan sedan enkelt hängas upp i en praktisk ögla. Tillsammans utgör de en oerhört elegant förpackning som samtidigt är en portabel discoboll som man använda var och när man vill.

– 2006 lanserade vi presentförpackningen ABSOLUT BLING BLING. Den blev en stor succé och är nu ett hett eftertraktat objekt på auktionssajter som till exempel eBay, säger Katarina Nielsen, International Marketing Director, V&S Absolut Spirits. ABSOLUT DISCO är den perfekta uppföljaren och här har vi verkligen jobbat med att utveckla förpackningen för att tillföra ännu mer nytta och attraktionskraft för konsumenterna.

Två miljoner ABSOLUT DISCO förpackningar har beställts världen över. I Sverige kommer förpackningen att finnas tillgänglig i taxfree-handeln från och med oktober 2007. ABSOLUT DISCO kampanjen har utvecklats tillsammans med designbyrån Family Business (förpackningen), reklambyrån TBWA/Chiat Day (annonserna) och Great Works (digital media). PR-byrå är Jung.