Nu släpps ABSOLUT RUBY RED på Systembolaget

ABSOLUT RUBY RED gjorde omedelbar succé när den smyglanserades på barer och restauranger i maj. Nu på måndag den 2 oktober släpps grapefruktvodkan i Systembolagets fasta sortiment med artikelnummer 77. Priset för 70 cl är 243 kronor.

– ABSOLUT RUBY RED är oerhört populär bland bartenders och bargäster, nu blir den även tillgänglig för alla som vill blanda drinkar hemma. Cocktailtrenden växer sig allt starkare i Sverige, vilket bland annat syns i det ökade intresset för smaksatt vodka, säger Melker Gustafsson, produktchef på V&S Absolut Spirits. Smaken är mjuk och fruktig, med en ren och uppfriskande karaktär av grapefrukt. Som alla medlemmar i produktfamiljen är ABSOLUT RUBY RED gjord av naturliga råvaror och innehåller inget tillsatt socker eller sötningsmedel. – Med ABSOLUT RUBY RED är det lätt att lyckas med sina drinkar. Det finns mängder av recept i olika svårhetsgrad. Min egen favorit är Easybreeze, en enkel drink som består av ABSOLUT RUBY RED, tranbärsjuice och lime, fortsätter Melker Gustafsson som gärna tipsar om fler drinkrecept. EASYBREEZE 4 cl ABSOLUT RUBY RED Tranbärsjuice Lime Bygg drinken över is i ett highballglas. Garnera med en limeklyfta. RUBY MIMOSA 4 cl ABSOLUT RUBY RED 4 cl färkpressad blodgrpefruktjuice Champagne Bygg de två första ingredienserna i ett champagneglas. Fyll på med välkyld champagne. RUBYTINI 4 cl ABSOLUT RUBY RED 1 stänk Noilly Prat Zest från blodgrapefrukt Rör de två första ingredienserna med is i ett blandglas. Sila upp drinken i ett kylt martiniglas och pressa oljan från blodgrapefruktzest i glaset. Flask- och drinkbilder finns att ladda ned via länkar längst ned i detta mail.