Inkommande veckoslut kommer vissa körfiler att stängas av på Ring I

Inkommande lördag och söndag 20-21 mars, kommer det att ske vissa avvikelser i trafikregleringen på Ring I vid stadsgränsen mellan Helsingfors och Esbo. Avvikelserna beror på uppsättning av pålar, som utförs i samband med projektet Ring I vid Alberga.

På grund av uppsättning av portalgrundernas pålar, kommer de vänstra filerna att stängas av åt båda körriktningarna vid Ring I ungefär 300 meter från stadsgränsen mellan Helsingfors och Esbo. Hastighetsbegränsningen kommer att sänkas på de högra filerna, men för övrigt löper trafiken normalt. Portalerna är stålstommar på vilka man kommer att fästa vägvisare och trafikskyltar. Filerna stängs av på lördagen klockan 6.00 och öppnas igen klockan 12.00. På söndagen stängs filerna av klockan 6.00 och öppnas igen klockan 13.00. Arbetet som kräver att filerna stängs av, kommer att slutföras under veckoslutet eftersom trafiken på Ring I då är lugnare. Det rekommenderas att alla bilister förbereder sig på att trafiken kan löpa långsammare än vanligt. Normalt strävar man efter att stänga av filer under natten för att undvika störningar i trafiken. Arbetet utförs denna gång undantagsvis under dagstid, eftersom uppsättningen av pålarna för med sig mycket oljud. Den senaste informationen gällande projektets framskridning finns på adressen www.tiehallinto.fi/alberga YTTERLIGARE INFORMATION: Trafikverket Projektchef Hannu Lehtikankare tel. 020 637 3555 tai 040 518 2992, hannu.lehtikankare@liikennevirasto.fi YIT Rakennus Oy Projektchef Kari Alavillamo tel. 040 519 0059, kari.alavillamo@yit.fi Ring I och Åboleden förnyas under åren 2008-2012 i Albergaområdet i Esbo. Tack vare vägprojektet blir stadsstrukturen i Alberga enhetligare, samtidigt som trafiken löper bättre och trivseln i området ökar. Vägen kommer att vara i användning under hela byggnadsprojektets gång med undantagsarrangemang. www.tiehallinto.fi/alberga