• AC-Sanafor/

Ring I-projektet i Alberga: BÖRJAN AV FÅGELDALSVÄGEN I ALBERGA STÄNGS FÖR TRAFIK PÅ GRUND AV FÖRBÄTTRINGSARBETENA VID RING I

YIT Rakennus Oy utför gatubyggnadsarbeten vid Fågeldalsvägen i Alberga, Esbo, från och med 28.7. På grund av arbetena måste sträckan mellan Vallgatan och Vapenbrödravägen längs Fågeldalsvägen stängas. Gatubyggnadsarbetena anknyter till Ring I-projektet i Alberga.

Medan gatuavsnittet mellan Vallgatan och Vapenbrödravägen längs Fågeldalsvägen hålls stängt för trafik dirigeras trafiken via Blåkråksvägen. De två busshållplatserna vid det stängda avsnittet flyttas till Småfågelsstråket vid omfartsvägen. En karta över omfartsvägsarrangemangen har bifogats.

Längs det stängda gatuavsnittet kommer man bland annat att bygga en ny rondell och en underfartstunnel för lättrafiksrutten. Det förnyade gatuavsnittet öppnas för trafik i början av 2009.

De nyaste uppgifterna om projektets framskridande hittar man på adressen www.tiehallinto.fi/leppavaara.

YTTERLIGARE INFORMATION:

Vägförvaltningen, Nylands vägdistrikt
Projektchef Hannu Lehtikankare
tfn. 020 422 2803 gsm 040 518 2992, hannu.lehtikankare@tiehallinto.fi

YIT Rakennus Oy
Ansvarig arbetsledare Antti Lehtinen
tfn. 0400 409 325, antti.lehtinen@yit.fi

Ring I och Åboleden vid Alberga i Esbo förnyas under åren 2008-2012. Tack vare Ring I vid Alberga -projektet löper trafiken bättre samtidigt som trivseln i området ökar och stadsstrukturen blir enhetligare. Vägarna och den lätta trafikens leder kommer att vara i användning under hela byggnadsprojektets gång med undantagsarrangemang. www.tiehallinto.fi/leppavaara