AcadeMedia avnoteras den 10 september 2010

AcadeMedia Aktiebolag (publ) har, som tidigare kommunicerats, ansökt om avnotering av bolagets aktie från NASDAQ OMX Stockholm.

AcadeMedia har nu informerats om att NASDAQ OMX Stockholm har beslutat att sista dag för handel i AcadeMedia-aktien på NASDAQ OMX Stockholm ska vara fredagen den 10 september 2010.

För mer information kontakta:

VD Marcus Strömberg
E-post: marcus.stromberg@academedia.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som AcadeMedia AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lag om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 21 juli 2010, kl. 13:00.

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har 45 000 elever och deltagare, över 100 skolor och
2 500 medarbetare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vår verksamhet drivs av självständiga skolor och företag, bland dem Vittra, NTI, Rytmus, IT-Gymnasiet, Ljud & Bildskolan och Mikael Elias Teoretiska Gymnasium. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Se www.academedia.se.

Taggar: