AcadeMedias VD åter i tjänst efter sjukskrivning

AcadeMedia AB meddelar att VD Marcus Strömberg från och med den 18 mars 2024 återgår i tjänst efter en tids sjukskrivning för en planerad operation.

Katarina Wilson, som under Marcus Strömbergs frånvaro har varit utsedd till tillförordnad VD, återgår i och med detta till sin tidigare tjänst som vice VD för AcadeMedia.

Hanna Clausén, IR-ansvarig

E-post: hanna.clausen@academedia.se

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 19 400 medarbetare på våra drygt 700 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 198 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland och Nederländerna. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Mer information om AcadeMedia finns på www.academedia.se