Kommuniké: Extra bolagssstämma 2010 i AcadeMedia AB (publ)

Enligt kallelse publicerad i Dagens Industri, Post och Inrikes tidningar, samt bolagets hemsida, genomfördes 23 juni 2010 extra bolagsstämma i AcadeMedia AB (publ).

Följande beslut fattades på extra bolagsstämman 2010:

• Advokat Sören Lindström, Hannes Snellman Advokatbyrå, utsågs till ordförande vid den extra bolagsstämman.
  • Styrelsen, i enlighet med vad som beslutades vid årsstämman den 29 april 2010, ska bestå av fem ordinarie ledamöter och inga suppleanter.
  • Styrelsen skall bestå av Harry Klagsbrun (nyval), Per Franzén (nyval), Ulf Mattsson (nyval), Josef Elias (omval), Helen Fasth Gillstedt (omval). Till styrelsens ordförande valdes Ulf Mattsson.

Stockholm den 23 juni 2010

AcadeMedia AB:s styrelse

Stämmoprotokoll med bilagor kommer att finnas publicerade på bolagets hemsida www.academedia.se.

VD Marcus Strömberg

CFO Mats Påhlson
E-post: mats.pahlson@academedia.se

Bolagets adress och telefonnummer
AcadeMedia AB
Org nr 556057-2850
Rålambsvägen 17
Telefon: +46 8 5458 7250

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som AcadeMedia AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lag om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 23 juni 2010, kl. 18:00.

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har 45 000 elever och deltagare, över 100 skolor och 2 500 medarbetare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vår verksamhet drivs av självständiga skolor och företag, bland dem Vittra, NTI, Rytmus, IT-Gymnasiet, Ljud & Bildskolan och Mikael Elias Teoretiska Gymnasium. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Se www.academedia.se