PeterSven skolan blir en del av AcadeMedia

Från och med den 4 oktober 2010 kommer PeterSven skolan att bli en del av AcadeMedia och ingå i samma ledningsorganisation som grundskoleverksamheterna Fenestra och Norrskenet.

PeterSven skolan startade år 2001. Verksamheten består idag av fyra skolor i södra Sverige med strax över 720 elever i årskurserna 6 – 9 och 90 medarbetare.

– För oss är det viktigt att verksamheten drivs vidare av en aktör som kan skol- och utbildningsfrågor och som har kraft att fortsätta utveckla det vi startade för 10 år sedan, säger Peter Björk.

Skolorna kommer att drivas på samma sätt som tidigare och behålla både namn och profil.  Nuvarande ägarna för skolorna, Peter Björk och Sven Ingvar Nyberg kommer att fortsätta att arbeta med den fortsatta utvecklingen av skolorna.

– PeterSven skolan har ett bra koncept och ett mycket väl fungerande skolupplägg. Vi kommer nu att fortsätta utveckla skolorna och etablera fler PeterSven skolor i södra Sverige, säger Martin Sandgren, operativ chef på AcadeMedia.

För mer information kontakta:

Martin Sandgren, Operativ chef AcadeMedia
E-post:
martin.sandgren@academedia.se

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har 45 000 elever och deltagare, över 100 skolor och 2 500 medarbetare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vår verksamhet drivs av självständiga skolor och företag, bland dem Vittra, NTI, Rytmus, IT-Gymnasiet, Ljud & Bildskolan och Mikael Elias Teoretiska Gymnasium.Se www.academedia.se.

Taggar:

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Mer information om AcadeMedia finns på www.academedia.se