Vuxenutbildningen tecknar nya avtal

AcadeMedias dotterbolag Eductus tecknar nya avtal med Arbetsförmedlingen. Avtalen gäller aktiviteter inom rehabiliteringstjänster och syftar till att komplettera de insatser som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan ger. Avtalen omfattar verksamhet på totalt 21 orter och beräknas omsätta minst 40 mkr per år.

Avtalen gäller tjänster för deltagare inom Rehabiliteringssamverkan Arbetsförmedling – Försäkringskassan, personer som överförts till Arbetsförmedlingen från Försäkringskassan (sjukförsäkringsersättning upphört) och arbetssökande vid Arbetsförmedlingen med olika former av funktionshinder. Det övergripande målet är att deltagarna ska gå från arbetslöshet till anställning eller utbildning.

Avtalen gäller från juni 2010 till 2011-05-31 med möjlighet till förlängning i ytterligare1+1 år. Totalt kommer verksamheter att bedrivas 21 orter, bland annat Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Östersund.

– Genom väl prövade metoder arbetar vi framåt tillsammans med Arbetsförmedlingen och de jobbsökande. I dessa uppdrag kommer vi att stödja deltagarna med bland annat jobbsökar-aktiviteter, kartläggning, vägledning och jobbcoachning, säger Jonas Johansson, VD på AcadeMedia Eductus.

Eductus är redan sedan tidigare en av Sveriges största kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och har stora engagemang och en aktiv medverkan när det gäller kompetensutveckling för vuxna med jobbprofil. Detta via Sfi- och vuxenutbildningsavtal med kommuner, yrkeshögskoleutbildningar, omställning samt ett flertal tidigare avtal med Arbetsförmedlingen.

För ytterligare information kontakta:
Marcus Strömberg, VD
070 440 40 64, marcus.stromberg@academedia.se

Jonas Johansson, VD på AcadeMedia Eductus
031-704 80 50, 070- 216 76 23,
jonas.johansson@academedia.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som AcadeMedia AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lag om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 14 juni 2010, kl. 08:00.

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har 45 000 elever och deltagare, över 100 skolor och 2 500 medarbetare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vår verksamhet drivs av självständiga skolor och företag, bland dem Vittra, NTI, Rytmus, IT-Gymnasiet, Ljud & Bildskolan och Mikael Elias Teoretiska Gymnasium. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Se www.academedia.se.