Make Up & Nagelproffsen tävlar på Acadermia i höst

Report this content

Den 9-11 november är det dags för Acadermia - Nordens största skönhetsmässa. Mässan går samtidigt som Allt för Hälsan, Sthlm Food & Wine samt Eget Företag och närmare 40.000 besökare kommer till Stockholmsmässan den här helgen.

Höstens event bjuder på mängder av nya produkter och behandlingar, intressanta föreläsningar på Skönhetsscenen och inte minst inspiration i form av tävlingar, tutorials och visningar. I år är Acadermia tillbaka i den större A-hallen vilket gör att vi också får plats med vår tävlingsscen: Catwalken.

- Jag är oerhört stolt över att kunna presentera ett fantastiskt program med tävlingar i naglar och make up på Catwalken i år, säger Catarina Pap de Pestény, VD och grundare av Acadermia.

5th annual Nail Systems Art Open

I år tävlar över 50 personer i inte mindre än 3 olika tävlingar inom ramen för Nail Systems Art Open, som arrangeras för fjärde året på Acadermia. Fredagen den 9e november bjuder vi på tävlingar i Gellack och Stiletto och på lördagen är det dags för Fantasy-tävlingen. Fantasy är mycket uppskattad av proffs såväl som amatörer eftersom den kreativa nivån är oerhört hög och här presenterar de tävlande ett helhetskoncept med make up, hår, kläder och fantastiska naglar.

- Vi på Nail Systems har i 12 år anordnat internationella tävlingar både i klassisk stil och i Nail Art. Men fortfarande är de tävlingar som anordnas på Acadermia något speciellt, säger Reni Mobrandt, grundare av Nail Systems. Att få se de otroligt vackra och kreativa skapelser som görs under Fantasy tävlingen och i Acadermia’s trevliga miljön är något alla nagelintresserade borde få uppleva!

Nordiska Mästerskapen i Make Up

Nordiska Mästerskapen i Make Up är tillbaka efter en oerhört lyckad tävling förra året, då fantastiska bidrag visades upp. Tävlingen arrangeras av skolan International Make Up Center i samarbete med MAKE UP STORE lördagen den 10 nov. I år tävlar 8 bidrag och vinnaren väljs ut av en jury med internationella toppnamn inom Make Up.

Förra årets vinnarbidrag av amatören (!) Anna Zamecnik. Tema: Ice Queen or King.

Håll utkik i Acadermias sociala medier för mer info!

Har du inte bokat monter ännu? Kontakta mig på catarina@acadermia.se eller 0765-710279 för mer information.

Catarina Pap de Pestény
VD & Grundare

Acadermia är Skandinaviens ledande mötesplats inom modern skönhet både för konsument och bransch. På Acadermia får du koll på det senaste inom hud, hår, make up, naturlig skönhet, estetisk tandvård, estetisk kirurgi samt estetiska behandlingar. Acadermia arrangeras årligen på Stockholmsmässan samtidigt som Allt för Hälsan och Sthlm Food & Wine. Läs mer på acadermia.se, facebook eller instagram.

Taggar: