Acando är utvald som Microsofts lanseringspartner för Office 365.

Acando har blivit utsedd som lanseringspartner för Microsofts molnlösning Office 365. Inom ramen för Office 365 kan Acando som leverantör bistå sina kunder i deras utmaning att implementera en fullskalig samarbetsplattform, inklusive ett socialt intranät.

Microsoft lanserar en ny våg av Office 365 där våra partners kan skapa skräddarsydda lösningar på en komplett plattform. Därför är det extra kul att Acando, med sin bevisade djupa kundförståelse, är lanseringspartner och att de proaktivt skapat en lösning som snabbt
kommer att skapa stort värde för våra gemensamma kunder. – Niklas Danell, Produktchef Microsoft – Office 365.

För Office 365, SharePoint Online, har Acando paketerat en lösning som innehåller alla delar för ett socialt intranät och en modern samarbetsplattform. Acandos lösning har tagits fram för att våra kunder snabbt skall komma igång med en plattform som nyttjar SharePoints styrkor, lösningen innehåller de vanligaste funktionerna för kunskapsdrivna företag. Lösningen är byggd för att fungera på alla vanliga mobila enheter.

Acando har ett nära samarbete med Microsoft sedan många år och SharePoint och Office 365 är ett par av våra absolut viktigaste satsningsområden. Vi implementerar just nu själva Acando Collaboration Platform på Office 365 och är stolta över att kunna erbjuda våra kunder denna plattform. – Magnus Carlsson, Alliance Manager, Acando.

Magnus Carlsson, Alliance Manager, Acando.
Telefon: 031 – 345 32 97, e-post: magnus.carlsson@acando.com

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis drygt 1,5 miljarder kronor och har cirka 1 100 medarbetare i fem länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se

Taggar: