Acando får uppdrag att implementera Microsoft Dynamics CRM

Acando som är en av Microsofts största implementationspartners av Dynamics CRM och Dynamics AX i Norden har fått i uppdrag av den ledande norska tillverkaren av underhållsfria fönster, H-produkter AS, att implementera ett nytt CRM-system. H-produkter ägs av norska Flakk-koncernen.

Med Microsoft Dynamics CRM 2011 kommer H-Produkter att ha en komplett CRM-lösning som snabbt och enkelt ger tillgång till allt som rör bolagets kundrelationer. Lösningen har ett Outlook-gränssnitt vilket innebär att användarna inte behöver utbildas. H-Produkters personal får enkelt tillgång till rapporter, analyser och nyckeltal på sin arbets-PC, hem-PC, bärbara dator samt i mobilen.

-       För oss var det viktigt med ett CRM-system som kan växa i takt med vår egen tillväxt. Av stor vikt var även att det gick snabbt att implementera för att fort kunna strukturera och förstärka marknadsarbetet. Microsoft Dynamics utmärkte sig som det bästa CRM-alternativet för att stödja vår tillväxtstrategi, säger Karin Sæter Hånes, IT-chef, H-Produkter AS.

-       För Acando är avtalet om implementeringen av Microsoft Dynamics 2011 åt H-Produkter ytterligare en bekräftelse på tillväxten Acando har inom detta område. Microsoft Dynamics CRM 2011 lämpar sig väl för tillväxtbolag då den ger utmärkt överblick över både kundrelationer och marknadsföring på ett snabbt och effektivt sätt, säger vice direktör Sven Ivar Mørch, Acando AS.

H-Produkter säljer fönster i vinyl och aluminium som är betydligt mer väderbeständiga än traditionella fönster i trä. Detta innebär ekonomiska besparingar genom minskade kostnader för underhåll. Flakk-koncernen består av företag i olika branscher, allt från resor och turism till helikoptertjänster, energisparande byggmaterial, lättviktskompositer, timmerhus, och ullkläder.

Hans Wigdahl, Affärsområdeschef Microsoft Dynamics, Acando Sverige
Telefon: 08 - 699 76 01

Sven Ivar Mørch, Vise Administrerende Direktør, Acando AS
Telefon: + 47 908 46 984