Acando fortsätter modernisera den norska arbets- och välfärdsservicen NAV

Acando och IT-avdelningen vid det norska arbets- och välfärdsservice (NAV) har tecknat ett ramavtal inom området Enterprise Architecture och konceptspecifikationer. Det nya avtalet är en fortsättning av samarbetet som startade 2009.

"Acando har under lång tid tillhandahållit expertkunskaper inom Enterprise Architecture för stora myndigheter som NAV, rättsväsendet, hälso- och sjukvården och Statens Vegvesen. Dessa samhällskritiska projekt är av stor betydelse och vi är glada över att återigen ha blivit utvalda som leverantör av kompetens för en sådan viktig uppgift”, säger Petter Sævik, chefsarkitekt och chef för konsulter på Acando AS.

Acando kommer att fortsätta sitt samarbete med underleverantörerna Orchestration AS och Commitment AS. Detta samarbete gör att Acando kan erbjuda NAV ett avtal på högsta professionella nivå med de bästa metoder och förmågan att leverera det bästa resultatet.

Avtalet löper på två år med start 1 november 2011, med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Aasmund Frøseth, vd Acando Norge, + 47 922 68545.

Heidi Engh, marknadschef Acando Norge, + 47 934 21929

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1000 medarbetare i fem länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se