• Acando/

Acando har som del i ett konsortium lett av Steria ingått ett sexårigt avtal med en myndighet i Norge avseende ett större moderniseringsprogram.

Acando kommer att ha ett huvudansvar för IT-arkitektur, men avtalet täcker även tjänster inom verksamhetsutveckling, projektledning, teknisk support och test, där Steria har ett huvudansvar.

Avtalet är en viktig plattform för att fortsätta växa inom kompetensområdet Strategisk IT i Norge, då det gör Acando till en mycket attraktiv arbetsplats med en väsentlig roll i ett av de största och mest avancerade IT-projekten i Norge.

Carl-Magnus Månsson, Vd & koncernchef, Acando, telefon 08-699 73 77.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsatte drygt 1,5 miljarder kronor 2011 och har cirka 1100 medarbetare i fem länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se