• Acando/

Acando har utvecklat webbapplikation för kunderbjudanden åt Telefónica i Tyskland

Acandos webbapplikation åt Telefónica gör det möjligt för telekombolaget att rikta sina kunderbjudanden på ett mer exakt sätt. Applikationen styr vilka erbjudanden som ska visas för respektive kund beroende på var kunden befinner sig geografiskt.

Applikationen är integrerad med Telefónicas CRM-system vilket förenklar beställningar och hantering av nya kunder.

Vidare har applikationen en funktion som säkerställer att varje enskild kund endast ser internet- och bredbandserbjudanden som kan implementeras rent tekniskt i kundens bostad.

Telefónica Tyskland hör till Telefónica Europa och är en del av den spanska telekom-gruppen Telefónica SA. Bolaget erbjuder privatpersoner och företagskunder olika typer av internet- och telefonabonnemang. Telefónica Europa har mer än 105 miljoner mobila och fasta nätkunder i Spanien, Storbritannien, Irland, Tjeckien, Slovakien och Tyskland.

Peter Ostrop, Member of Management Board Germany, Acando GmbH
+49 (0)40 822259-155

Nicole Segerer, Marketing Manager, Acando GmbH
nicole.segerer@acando.de,