Acando hjälper Oslos politiker att spara papper

Kommunfullmäktige sekretariat i Oslo har beslutat att inrätta en ny portal för de folkvalda. Portalen kommer att vara central i arbete och samverkan runt politiska frågor. Projektet har som mål att skapa den viktigaste samarbetsytan för Oslos kommunfullmäktige. ”Portalen kommer att hjälpa oss att spara mycket papper. Politik är en pappersbaserad bransch. Nu blir det lättare att arbeta med dokument elektroniskt”, säger John B. Mannsåker, chef för Kommunfullmäktiges sekretariat.

Portalen kommer att ge bättre service genom elektronisk distribution, där användaren själv definierar vilka dokument och vilken information man vill ta emot, samt hur och när.

"Acando AS framstår som en solid leverantör. De erbjuder en spännande och innovativt standardprodukt som är i ständig utveckling. Priset ligger inom den rättsliga ramen för konkurrens. Lösningen kommer att skapa värde inom de viktigaste funktionella områdena som behovsanalysen omfattade. Acando AS har ett väl etablerat system för drift, förvaltning och support”, enligt kundens utvärdering.

Acando levererar lösningen baserad på verksamhetsportalen Liferay. Det är en lösning baserad på öppen källkod som ger flera intressanta möjligheter när det gäller att dela arbetsresultat med andra kommuner.

Acando anlitar Halogen som underleverantör inom interaktions- och grafisk design.

Sven Ivar Mørch, vice vd Acando Norge, +47 908 46 984.
Heidi Engh, marknadschef Acando Norge, +47 934 21 929.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se