Acando i Norge har tecknat ramavtal med rättsväsendet

Ett nytt ramavtal inom projekt- och programledning samt IT-arkitektur har nyligen undertecknats. Det omfattar polis, kriminalvård, domstolar och justitiedepartementet. Det nya avtalet är en fortsättning på samarbetet som inleddes år 2004.

Under de senaste åren har Acando levererat kompetens till hela rättsväsendet inom arkitektur, projektledning och systemutveckling. Acando har spelat en central roll i förnyelsen av sektorns IKT-område.

Acando kommer att fortsätta sitt samarbete med de tre underleverantörerna Commitment, Conduct och Miles. Tillsammans med underleverantörerna bildar Acando en resursstark och kompetent enhet som kommer att kunna tillgodose rättsväsendets behov.

Ramavtalet löper på två år, med option att förlänga kontraktet i ytterligare 2 år.

Aasmund Frøseth, VD, Acando Norge, +47 922 68 545.
Heidi Engh, marknadschef, Acando Norge, 47 934 21 929.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1000 medarbetare i fem länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.no