Acando i Norge implementerar Dynamics CRM åt ISOLAFT AS

Isolaft AS har valt Acando som partner för genomförandet av en Microsoft Dynamics CRM-lösning för att förbättra företagets kontroll över kundaktiviteter och försäljningsprocesser.

"Vi har under en tid letat efter ett system som kunde växa i samma takt som företaget växer och även lösa våra krav på ett omedelbart genomförande för att strukturera och stärka våra marknadsaktiviteter. Microsoft CRM var attraktivt på flera områden varav möjligheten till integration med våra andra plattformar var den viktigaste faktorn till valet", säger General Manager Oddbjørn Hatløy på Isolaft AS.

"För Acando betyder avtalet med Isolaft om att implementera Microsoft Dynamics 2011 ytterligare ett i raden nyligen skrivna, avtal om implementation av Microsoft Dynamics. Detta visar att Acando befinner sig i en positiv utvecklingskurva just nu, säger vise administrerende direktør Sven Ivar Mørch på Acando AS.

Med Microsoft Dynamics CRM 2011 kommer Isolaft att ha en komplett CRM-lösning som snabbt och enkelt ger tillgång till allt som rör bolagets kundrelationer. Lösningen har ett Outlook-gränssnitt vilket innebär att användarna inte behöver utbildas. Isolafts personal får enkelt tillgång till rapporter, analyser och nyckeltal på sin arbets-PC, hem-PC, bärbara dator och på mobilen. Acando är en av Microsofts största implementationspartners av Dynamics CRM och Dynamics AX i Norden.

Sven Ivar Mørch, vise administrerende direktør, Acando AS

Telefon: + 47 908 46 984

Hans Wigdahl, Ansvarig för Microsoft Dynamics, Acando Sverige
Telefon: 08 - 699 76 01

Isolaft AS
Isolaft AS är etablerat som en ledande producent av timrade hus. Företaget levererar sina produkter till byggföretag, gör-det-själv byggare och stugdistributörer.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1000 medarbetare i fem länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se

Taggar:

Snabbfakta