Acando levererar SharePoint till NARF

Tillsammans med Acando inför Norges Autoriserte Regnskapsføreres Forening (NARF) ett nytt dokumenthanteringssystem för att stötta organisationens kvalitetskontroll av medlemsbyråer. Valet föll på Microsoft SharePoint.

”Vi ville ha ett system som kunde effektivisera processen i kvalitetskontrollen av medlemsbyråerna. För att uppnå det har vi valt att ersätta kommunikation via e-post, med ett dokumenthanteringssystem som skyddar och lagrar dokumenten under kvalitetskontrollen. Det är också viktigt för oss att systemet är enkelt att använda samtidigt som det bevarar säkerheten i arbetsflödet”, säger Iram Riaz, ansvarig för IT-drift och utveckling i NARF.

Microsoft SharePoint är en mångsidig plattform som gör det möjligt för organisationer och verksamheter i alla storlekar att effektivisera verksamhetsprocesserna och förbättra produktiviteten.

SharePoint innehåller verktyg för samarbete som hjälper människor att hålla kontakten över både organisations- och geografiska gränser, genom att de får åtkomst till de dokument och den information de behöver. De får tillgång till samarbetsmöjligheterna genom ett välkänt webbaserat gränssnitt och vanliga verktyg, som Microsoft Office. SharePoints välkända och intuitiva utseende gör att det kan distribueras snabbt, med mindre behov av utbildning och support.

Aasmund Frøset, vd Acando Norge, +47 922 68 545.
Heidi Engh, marknadschef Acando Norge, +47 934 21 929.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se