Acando prisas för framgångar inom Microsoft Dynamics

För tredje året i följd har Acando tilldelats medlemskap i Microsoft Dynamics Presidents Club.  På global nivå är det endast fem procent av alla Microsofts Dynamics-partners som lyckas kvalificera sig för denna utmärkelse. Acando är en av Microsofts största implementationspartners av Dynamics CRM och Dynamics AX i Norden och har erhållit medlemskapet tack vare god tillväxt, högkvalitativ leverans samt kundfokus.

Denna utmärkelse är en direkt återspegling av Acandos medarbetare och ledning. De ska alla vara mycket stolta över denna bedrift. Acando spelar en viktig roll för tillväxten och framgången för Microsoft Dynamics. Vi ser med tillförsikt fram emot ett fortsatt gott samarbete, säger Thomas Laine, Affärsområdeschef, Microsoft.

Acando är ett av de företag på den svenska marknaden som har längst och bredast erfarenhet av Microsoft Dynamics. Acando erbjuder såväl paketerade tjänster kring implementationen av Microsofts Dynamics-produkterna som egenutvecklade tilläggsmoduler och branschlösningar. Hos Acando finns några av Sveriges mest erfarna konsulter inom Dynamics och vi har en mycket god historik av att leverera lyckade implementationsprojekt till svenska företag baserat på Dynamics AX och Dynamics CRM.

Vi är stolta över att vara ett av de få svenska partnerbolagen som kvalar in i Presidents Club. Den utmärkelsen tillsammans med att vi certifierat flest konsulter i Sverige på Dynamics är kvitton på att Acando är en av de ledande leverantörerna på Microsoft Dynamics i Norden, säger Hans Wigdahl, Affärsområdeschef Microsoft Dynamics, Acando.

Microsoft Dynamics AX är ett integrerat affärssystem som automatiserar processer för ekonomihantering, kundrelationer, leveranskedjor samt har verktyg för att ta fram beslutsunderlag med mera.

Microsoft Dynamics CRM är ett lättanvänt kundhanteringssystem med funktioner för sälj- och marknadsstöd, serviceärenden och rapportgenerator.

För mer information:
Hans Wigdahl, Affärsområdeschef Microsoft Dynamics, Acando, telefon 08 - 699 76 01.

Acando är ett IT- och managementkonsultbolag med 1100 medarbetare fördelade på sexton kontor i fem länder. Acando skapar mätbara resultat och verksamhetsförbättringar åt sina kunder genom att kombinera strategi, affärskunnande och IT. Med våra kärnvärden - laganda, passion och resultatskapande - ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och IT. Bolaget omsatte drygt 1,5 miljarder kronor 2011 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Taggar: