Acando tecknar avtal med Aarhus Karlshamn (AAK)

AAK har valt Acando som partner för drift och övervakning av koncernens SAP-miljö, med tillgänglighet dygnet runt årets alla dagar. Ett ramavtal har samtidigt tecknats avseende konsulttjänster inom SAP och strategisk IT.

AAK är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikaindustrin. AAK har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexico, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Chocolate & Confectionery Fats, Food Ingredients och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AAK finns på bolagets hemsida www.aak.com.

”Vi har valt Acando som partner för drift och övervakning av koncernens SAP-miljö eftersom de kan leverera en säker och stabil tjänst som samtidigt är kostnadseffektiv. Acando uppfattade snabbt AAKs behov, och jag ser fram emot ett gott samarbete.” säger Johan Torstenson, koncern IT-chef, AAK.

”Vi är mycket glada över att kunna erbjuda AAK den höga nivå på drift och övervakning som är nödvändig för deras affärskritiska system, samt ge möjlighet till leveranser av kvalificerade tjänster inom flera områden”, säger Henrik Reimer, kundansvarig, Acando.

Johan Torstenson, koncern IT-chef, AAK, + 46 709 75 20 90.
Henrik Reimer, kundansvarig, Acando, +46 40 670 2851.
Lina Markström, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7373.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se