Acando tecknar ramavtal med global industrikoncern

Management- & it-konsultbolaget Acando har tecknat ett ramavtal avseende tjänster inom Management Consulting. Avtalet löper initialt på tre år men med option på förlängning.

Med det nya ramavtalet får Acando möjlighet att leverera managementkonsulttjänster till alla enheter inom den globala industrikoncernen. Acando har sedan tidigare innehaft ramavtal med bolaget.

-       Avtalet stärker Acandos position som ett av de största managementkonsultbolagen i Sverige. Vi är väldigt glada över att få fortsätta vårt mångåriga samarbete med kunden, säger John Karnblad, vice vd Acando Sverige.

Avtalet omfattar konsulttjänster inom bland annat Strategy, Supply Chain Management, Sales & Aftermarket, Finance och IT Management.

För mer information kontakta:

John Karnblad, vice vd Acando Sverige, telefon 031-345 31 64.

Acando är ett management- och it-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och it. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsätter cirka 1,5 miljarder kronor per år och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Taggar: