Acando vinner nytt ramavtal inom lean

Avtalet omfattar utbildning och konsultstöd inom lean. Upphandlingen har genomförts av Halmstads kommun. Avropsberättigade är förutom Halmstads kommun bland annat Laholms kommun, Hylte kommun och Länsstyrelsen i Hallands län.

Lean är en förbättringsfilosofi som syftar till att engagera medarbetarna i att ständigt förbättra och utveckla verksamheten i små kontrollerbara steg, där medarbetarnas vardagliga förbättringsarbete aldrig stannar av.

”Vi har genomfört flera framgångsrika leanprojekt inom såväl offentlig som privat sektor under de senaste åren. Få angreppssätt kan mäta sig med lean när det gäller att frigöra en verksamhets fulla potential”, säger Niklas Ansgariusson, ansvarig för Acandos leanerbjudande.

Avtalstiden är två år med möjlighet till förlängning.

Niklas Ansgariusson, ansvarig lean, Acando, +46 8 699 7193.
Eva Haaker, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7137.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,4 miljarder kronor och har cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se