Acando vinner uppdrag inom Microsoft Dynamics

Acando har fått i uppdrag att uppgradera Moelven Törebodas affärssystem Microsoft Dynamics AX från version 4.0 till version 2012.

I samband med projektet kommer hela lösningen att ses över och optimeras. Projektet syftar också till att ytterligare effektivisera och förbättra Moelven Törebodas interna processer.

-       Acando har visat på kunskap, engagemang och leveranskvalitet, vilket gjorde att valet föll på Acando som vår partner för Dynamics AX, säger Johan Åhlen, VD Moelven Töreboda.

Acando var först i Sverige med certifieringar på affärssystemet Microsoft Dynamics AX 2012 och är det bolag i Sverige med flest certifierade konsulter på denna nya version. Acando är medlem i Presidents Club som ett av tre svenska bolag. Utmärkelsen ges globalt till toppskiktet av Microsofts partners inom Microsoft Dynamics.

-       Moelven Töreboda blir en viktig kund för oss och stärker ytterligare vårt fokus mot tillverkande industri inom Microsoft Dynamics AX. Vi är mycket glada att få förtroendet att inleda detta samarbete med Moelven som har en avancerad tillverkningsprocess med höga kvalitetskrav vilket gör Microsoft Dynamics AX 2012 till ett ypperligt val, säger John Karnblad, Vice VD & regionchef på Acando.

Projektet startade under sommaren och beräknas vara slutfört under första kvartalet 2014.

Moelven Töreboda AB är en skandinavisk industrikoncern som tillverkar byggvaror och system för byggbranschen. Moelven sysselsätter 3400 personer, har funnits sedan 1919 och är i dag en av Europas ledande tillverkare av limträ. Förutom produktion av standard- och specialbalkar har bolaget kvalificerade helhetslösningar för till exempel arenor, hallar, broar och flervåningshus i trä.

Johan Åhlen, VD Moelven Töreboda, telefon 0506-481 89
John Karnblad, Vice VD & Regionchef Acando, telefon 031-345 31 64

Acando är ett management- och IT-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och IT. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsatte drygt 1,5 miljarder kronor 2012 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Taggar: