• Acando/

Acandos huvudägare har nått en överenskommelse om villkorat förvärv av 9,97% av aktierna i Connecta

Acandos huvudaktieägare och tillika styrelseledamöter, Alf Svedulf och Ulf J Johansson har idag, villkorat av att det av Acando idag offentliggjorda erbjudandet till aktieägarna i Connecta AB (publ) (”Erbjudandet”) fullföljs, ingått avtal om att mot kontant ersättning förvärva totalt 1 036 079 aktier i Connecta från TIKK2 AB. TIKK2 AB är huvudaktieägare i Connecta och ägs till majoriteten av tidigare lednings- och nyckelpersoner i Connecta. Köpeskillingen för aktierna motsvarar ett värde som understiger det värde som Acando erbjuder per Connecta-aktie i Erbjudandet.

De av Alf Svedulf och Ulf J Johansson förvärvade aktierna i Connecta motsvarar 9,97 procent av totalt antal utestående aktier och röster i Connecta.

Stockholm den 9 juni 2014

Acando AB (publ)

Detta är information som Acando AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 maj 2014.

Carl-Magnus Månsson, VD och koncernchef, Acando, +46 8 699 73 77.

Acando är ett management- och IT-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och IT. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och IT. Acando omsätter cirka 1,5 miljarder kronor per år och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se