Acandos traineeprogram expanderar till Göteborg och Malmö

Connecta har de senaste tio åren drivit ett traineeprogram för konsulttalanger i Stockholm och genom samgåendet mellan Connecta och Acando öppnades möjligheterna för geografisk expansion.

I augusti startar därför för första gången Acando traineeprogrammet även i Göteborg och Malmö. Syftet är att fortsätta komplettera rekryteringen av erfarna konsulter med yngre, talangfulla akademiker.

- Traineeprogrammet kommer att bli en viktig komponent för att utveckla såväl vår leveransförmåga som kultur. Att vi väljer att satsa även i Göteborg och Malmö känns naturligt givet de framgångar satsningen har haft i Stockholm, säger John Karnblad, Regionschef Sydväst på Acando.

Inför starten av traineeprogrammet i Göteborg och Malmö kommer ett 10-tal konsulter att rekryteras – nyutexaminerade eller med viss tidigare erfarenhet och alla med ett brinnande intresse för att utvecklas som konsult. Under programmets tre år kombineras utbildning, träning och mentorskap med uppdrag för kunder inom olika branscher och inom flera av Acandos erbjudanden.

- Traineeprogrammet har en högt ställd ambition vilket har visat sig locka unga akademiker med driv och vilja att utvecklas. I antagningsprocessen testar vi dessutom förmåga att agera i grupp, ledarskap, värderingar och analytisk förmåga – egenskaper som alla är viktigt för den som vill bli en bra konsult. Det är oerhört roligt att äntligen få möjligheten att etablera programmet i Göteborg och Malmö, säger Fredrik Sidmar, ansvarig för Acandos traineeprogram.

För ytterligare information:
John Karnblad, Regionchef Acando Sydväst, +46 73 082 51 14
Fredrik Sidmar, Ansvarig för Acandos traineeprogram, +46 70 605 07 30

Acando är ett konsultbolag vars affärsidé är att tillsammans med sina uppdragsgivare skapa affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och digitala lösningar. Vi utmärker oss för vår förmåga att kombinera kompetens inom strategi och affärsverksamhet med gedigen teknisk expertis och en djupgående förståelse för hur organisationer fungerar. Koncernen har cirka 1800 anställda i fyra länder i Europa samt leveranscentra i Indien och Lettland. Acando omsatte närmare 2 miljarder kronor 2014 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se