Halmstad Energi och Miljö väljer Acando Insidan

Halmstad Energi och Miljö (HEM) har valt Acando Insidan för planering, analys och styrning av affärsverksamheten.

– Vi har tittat över marknaden för affärsstyrning och beslutsstöd och funnit att det som Acando presenterat som sin systemlösning är det som tillgodoser HEMs krav på system allra bäst, säger Torbjörn Sannerstedt, Finanschef på HEM. Acando har en komplett portal och lösning där allt hänger ihop, vilken integreras med alla våra operativa verksamhetssystem för ett heltäckande analys- och planeringsarbete. Detta var precis vad vi sökte och passar som hand i handske med vår strategi att utveckla HEMs affärsverksamhet.

HEM är ett effektivt och nytänkande kommunalt bolag inom energi och återvinning. Med Acando Insidan möjliggörs ett än mer effektivt arbetssätt samt total kontroll på hela verksamheten.

Acando Insidan bygger på verktyg för beslutsstöd ifrån Microsoft, kompletterat med målstyrning och budget/prognos från Stratsys och BizView. Två väl etablerade företag inom sina respektive funktionsområden. Paketeringen är särskilt anpassad för kommunal och offentlig verksamhet, men fungerar även utmärkt i privat sektor.

– Med Acando Insidan kan vi erbjuda marknadens vassaste lösning för verksamhetsstyrning i ett integrerat paket. Vi har färdiga startpaket för kommuner, landsting och kommunala bolag, samt alla möjligheter till anpassning. Detta gör oss till det mest intressanta alternativet för offentlig verksamhet idag, säger Magnus Björk, affärsansvarig för Analytics på Acando.

Acando, Magnus Björk, magnus.bjork@acando.com, telefon 031-345 33 48 eller

HEM, Torbjörn Sannerstedt, torbjorn.sannerstedt@hem.se, telefon 035-19 16 86

HEM förser över 45 000 kunder i Halmstad med olika tjänster inom avfallshantering och energi (el, fjärrvärme och totalenergi) och har cirka 220 medarbetare. HEM står för kundnytta och strävar efter minimal resursåtgång och minsta möjliga miljöpåverkan. Koncernen arbetar långsiktigt och tar ansvar för kommande generationers rätt till en hälsosam och säker livsmiljö. Mer information på www.hem.se.

Acando är ett konsultbolag vars affärsidé är att tillsammans med sina uppdragsgivare skapa affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och digitala lösningar. Vi utmärker oss för vår förmåga att kombinera kompetens inom strategi och affärsverksamhet med gedigen teknisk expertis och en djupgående förståelse för hur organisationer fungerar. Koncernen har cirka 1 700 anställda fördelade på fyra länder. Acando omsatte över 2 miljarder kronor 2015 och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.acando.se.