Microsoft utser Acando till årets partner inom Business Intelligence

I går delade Microsoft ut priset till årets partner inom åtta kategorier bland närmare 4000 samarbetspartner i Sverige. Acando blev utnämnd till årets partner inom Business Intelligence och kom bland de tre bästa inom Collaboration Partner och Business Solutions Partner.

Motivering från Microsoft för årets BI partner Acando
”Acando har med konceptet Acando Business Insights paketerat Microsofts produkter SQL Server, Office och SharePoint till ett framgångsrikt kunderbjudande inom Business Intelligence. Man har lyckats med att driva både volym av affärer men också funnit nya unika lösningar på kundens problem.”

En långvarig och målmedveten satsning hos Acando på Microsoft Business Intelligence har lett fram till att man nu är den mest tongivande och ledande leverantören av Microsofts BI-lösningar. Detta kombinerat med Acandos djupa erfarenhet av Management Consulting och Affärssystem gör det möjligt att leverera kompletta BI-lösningar som tillvaratar kundens hela behov och verksamhet.

-       Det har framkommit i en undersökning från Microsoft att  den absoluta majoriteten av deras kunder vill ha en partner som kan leverera Office 365 + CRM + Dynamics NAV & AX. Acando är precis en sådan partner. Vi är bolaget som hjälper kunderna till innovativ användning av hela Microsofts produktportfölj, säger Magnus Carlsson, partneransvarig för Microsoft hos Acando.

Acando har med en unik paketering av Microsofts BI-erbjudande sammanfogat verktyg och leveransmetoder på ett sätt som levererar kundnytta på kortare tid än någon trodde var möjligt. Med hjälp av Acandos verktyg och metoder har det blivit möjligt att leverera datalager, rapporter och analyser i en snabb och flexibel process. Genom att paketera detta tillsammans med Acandos erfarenheter av Excel och SharePoint gör att man idag har marknadens vassaste BI-erbjudande på Microsoft: Acando Business Insights.

Acando och Microsoft har ett djupt partnersamarbete där Acando har den högsta partnerstatusen hos Microsoft. Acando är ett av de absolut främsta bolagen som arbetar med Microsoft i norra Europa och har utvecklat ett unikt kunnande att kombinera Microsofts standardlösningar till en väl integrerad helhet. Vi har guldpartnerskap inom områdena CRM, ERP, Business Intelligence och Collaboration & Content. Guld är den mest krävande nivån av partnerskap, som bland annat betyder krav på certifieringar av konsulterna, färska referensprojekt inom området samt att man regelbundet låter Microsoft göra kundnöjdhetsundersökningar.

För mer information:
Magnus Carlsson, Alliance Manager Acando, 0730 82 52 51
Magnus Björk, Head of BI & Analytics Region West, 0768 20 13 48
Rickard Edström, Head of BI & Analytics Region East, 0708 34 15 02

Acando är ett management- och IT-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och IT. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och IT. Acando omsatte drygt 1,5 miljarder kronor 2012 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Taggar: