Orkla Shared Services väljer Acando som SAP partner

Acando blir Orkla Shared Services implementationspartner i utrullningen av SAP i flera av Orkla-koncernens delar. Implementationen görs i nära samarbete den egna SAP organisationen.

- Vi valde Acando först och främst på grund av deras djupa lösningskompetens, förmåga att lyssna in och förstå våra behov och omsätta detta till lösningsförslag. Acando är ett företag som vi tror kulturellt kommer att passa bra med Orkla, säger Geir Olav Nistad VD Orkla Shared Services AS.

- Vi är mycket stolta över att ha fått förtroendet att jobba tillsammans med Orkla. För att säkerställa ett lyckat projekt krävs god verksamhetsförståelse såväl som djupa funktionella och tekniska kunskaper i SAP systemet. Med Acando får Orkla en sådan partner, säger Eva Sandberg, affärsområdeschef Enterprise Solutions, Acando.

Orkla är Nordens ledande leverantör av varumärken och konceptlösningar inom dagligvaruhandel och storhushåll. Dessutom har koncernen ledande positioner inom vissa produktgrupper i Indien, Tjeckien, Österrike, Polen och Ryssland. Orkla är också en betydande leverantör på den europeiska bagerimarknaden. Förutom varumärken har Orkla även verksamhet i egendom, vattenkraft och aluminium i tillägg till finansiella investeringar. Orkla har ca 17 000 anställda och omsätter ca 33 miljarder NOK.

För mer information kontakta:
Geir Olav Nistad, VD Orkla Shared Services +47 906 94 214
Eva Sandberg, affärsområdeschef Enterprise Solutions, Acando, +46 8 699 7233

Acando
Acando är ett management- och it-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och it. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsätter cirka 1,5 miljarder kronor per år och är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Taggar: