Perstorp väljer Acando som partner i SAP-utrullning

​Acando blir Perstorps implementationspartner i den förestående utrullningen av Perstorps SAP-lösning till enheten i Storbritannien. Implementationen omfattar SAP Best Practices for Chemical Industries och görs i nära samarbete med Perstorps eget Global ERP Team.

I slutet av förra året tecknades även ett förvaltningsavtal mellan parterna. Förvaltningsavtalet omfattar Perstorps SAP-system.

Perstorp är en internationell specialkemikoncern med ledande position inom utvalda nischer. Produkterna används inom flyg-, sjöfarts-, färg-, kemikalie-, plast-, väg och vatten- samt byggindustrin. De återfinns också i applikationer till bilar, lantbruk, livsmedel, förpackningar, textilier samt papper och elektronik.

”Acando har visat på lyhördhet, flexibilitet och tillräckligt god global täckning. Detta, tillsammans med en professionalism och en storlek där Perstorp blir en synlig kund, gjorde att valet till slut föll på Acando”, säger Susanna Frennemo, CIO, Perstorp AB.

”Vi har haft förmånen att i olika omfattning samarbeta med Perstorp under ett par års tid och ser det utökade förtroendet som en kvittens på ett väl fungerande samarbete”, säger Eva Sandberg, affärsområdeschef SAP, Acando.

Susanna Frennemo, CIO, Perstorp, +46 303 728 731.
Eva Sandberg, affärsområdeschef SAP, Acando, +46 8 699 7233.
Eva Haaker, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7137.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,4 miljarder kronor och cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se