Redeye - Bättre än väntat för Acando

Tredje kvartalets rapport från Acando var bättre än vad vi och marknaden förväntade oss. Försäljningen uppgick till 448 miljoner kronor och den justerade rörelsemarginalen uppgick till 6,0 procent. Kvartalet var belastat med strukturkostnader om 52 miljoner kronor, vilket skall de ge årliga besparingar om 46 miljoner kronor, tidigare uppskattat till 25 miljoner. Bolaget upprepade sitt mål att nå en hållbar rörelsemarginal om 10 procent, och underbyggde det med flera åtgärdspunkter.

Aktien handlas med rabatt, på 2015 och 2106 P/E multiplar, 9,4x resp. 8,8x mot sina närmaste peers på 11x resp. 9,7. Vi anser att aktien snarare skall handlas med en premie. Om bolaget rapporterar nästa kvartal med samma stabilitet och höga marginal som tredje kvartalet, då kommer troligtvis intresset från aktie-marknaden öka, samt en omvärdering av aktien kan bli möjlig. I nedanstående PDF-analys går vi bland annat igenom viktiga värdedrivande faktorer för bolaget.

Läs hela bolagsanalysen i PDF-format: http://korta.nu/kf2

Detta är ett pressmeddelande ifrån Redeye. Läs fler av våra analyser på www.redeye.se.