Svenskt Näringsliv valde Acando för verksamhetskritisk lösning

Svenskt Näringsliv och dess medlemsorganisationer företräder 55 000 medlemsföretag i Sverige. Svenskt Näringsliv valde Acando som konsultpartner för att införa en ny lösning för det verksamhetskritiska medlemsregistret och faktureringssystemet.

Svenskt Näringsliv valde Acando för förstudien och införandet av sitt nya medlemsregister och faktureringssystem. Lösningen bygger på standardapplikationerna MS CRM och MS Dyn Axapta från Microsoft.

Acando har arbetat i nära samarbete med Svenskt Näringsliv sedan sommaren 2007. En förstudie och en kravspecifikation lade grunden för den så kallade proof of concept som gjordes för att säkra den valda lösningen. Det nuvarande och egenutvecklade systemet har funnits sedan 1992.

"I och med införandet av denna nya lösning finns möjlighet både för oss och våra 50 medlemsorganisationer att ge medlemsföretagen bättre service. De långsiktiga effekterna som förväntas är en hållbar och kostnadseffektiv IT-plattform, användarvänlighet för våra ca 1 000 användare samt ett kostnadseffektivt verksamhetsstöd”, säger Marie Rudberg, Administrativ direktör Svenskt Näringsliv.

"Vi är stolta över att bidra till ökad intern effektivitet samt nytta för Svenskt Näringsliv och dess medlemsorganisationer”, säger Bengt Lejdström, tf VD Acando.

Lösningen togs i produktion den 16 mars 2009. Projektet har nått de uppsatta målen och genomförts på tid och inom budget. ”Det nära samarbetet mellan Svenskt Näringsliv och Acando har varit en av projektets viktigaste framgångsfaktorer”, fortsätter Marie Rudberg.