• Acando/

Västa Götalandsregionen  har i tilldelningsbeslut avseende ramavtalsområde strategi och management beslutat att anta Acando som en av leverantörerna.

Tilldelningsbeslutet har blivit föremål för överprövning hos Förvaltningsrätten.

Acando är tilldelade ramavtal med Västra Götalandsregionen inom samtliga tre delområden i anbudsområdet ”Konsulttjänster inom Strategi och Management”. Avtalet gäller från och med den 1 oktober 2013 och till och med 30 september 2015, med möjlig förlängning med 24 månader. Inom varje delområde tilldelades ramavtal till sex företag. Acando rankas som nummer ett i två av de tre delområdena och som nummer tre i det tredje.

Västra Götalandsregionen meddelade sitt tilldelningsbeslut den 28 augusti. Det finns en överklagandeperiod som gick ut den 12 september. Beslutet har överklagats. Förvaltningsrätten beslutar om den slutgiltiga tilldelningen.

Detta är information som Acando AB (publ.) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 september 2013.

John Karnblad, vice vd Acando Sverige, telefon 031-345 31 64

Acando
Acando är ett management- och IT-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och IT. Bolaget har 1100 medarbetare fördelade på 19 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Med våra kärnvärden – laganda, passion och resultatskapande – ser vi till helheten och förstår sambandet mellan verksamhet och it. Acando omsatte drygt 1,5 miljarder kronor 2012 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic.